[Eski] Monitor mikserinden ana miksere bağlantı için kablo

Bu başlık 2011 ve öncesi açılmış Müziktek Forumu başlıklarından biridir

Mus-e-ician

Yeni üye
Şimdi elimizde monitör mikseri olarak kullanabileceğimiz 24 kanal mikserimiz ile onun haricinde, dışarı vereceğimiz sesi kontrol edeceğimiz ana mikser bulunmakta. Bizim planımız, monitör mikserini sahnenin yanında bırakıp, monitör mikserinin direct out undan, ana sahne mikserine her kanalı yollamak ve böylece monitör mikseri ile ana mikseri ayrı ayrı kullanabilmek. Fakat bu bağlantıyı yapmamız için gerekli kablo nedir? Hem iki mikser arası uzaklık fazla olacak, hem de direct out çivi cak olduğu için, biz bu aldığımız sinyali ana mikserin line in ine mi yoksa xlr preampına mı girmeliyiz? Yani kısacası bu bağlantı en sağlıklı ne ile yapılır?
 
Line Input'lara gireceksiniz, zira Direct Out'ların seviyesi line seviyesidir.

Ama bence hangi masanın mic pre'leri daha iyiyse önce ona girin, sonra diğerine gönderin derim.

M.
 
işin büyüklüğü hakkında bir bilgim yok ancak

1.gif


2.gif



Stage box multicore kullansanız daha iyi olmazmı ?
 
bu kullanimi dusundugumuzde, aklimiza takilan su oldu. 20 25 m line kablo iki mixer arasinda yol alacak. bu kablonun unbalanced olmasi basimiza dert olmaz mi?
direct out tan cikan cak kablomuzun balanced yol almasini saglayabilir miyiz? belki obur ucu xlr yaparak ?

isin boyutu biraz daha kucuk , stage box lar cok kullanisli olabilir fakat, bizim icin cok daha buyuk masraf olacak gibi geliyor. hazirda sahne multicore larimiz var bu nedenle sadece iki mixer arasi giden kablo masrafini yapmayi dusunuyoruz.

direct out tan cikmak ile multicore kabloda 3 kabloyu ' Y ' seklinde baglamak arasinda ' kalite ? ' performans, dip ses, gibi farklar olusur mu ?
 
Mahcem,
Mikserlerden biri Carvin, şu Boğaziçi'nde piyano odasındaki, kontrol odasındaki mikser. Diğer mikser ise Allen Heath 8 monitör, 4 grup, 28 mono 4 stereo kanal, 2 si low ve high diğer ikisi frekans kontrollü 4 band eq. (modelini bulamadığım için yazdım), sence hangisi monitör mikseri olmalı?

Bir de o halde iki tarafı trs uçlu 24 lük multicore işimizi görür. Bir yanlışım yok heralde.
 
Mus-e-ician,

carvin le çalışmadım ama sitesinden baktığım kadarı ile içeriye (monitör mix olarak) A&H yi koymak daha mantıklı gibi :roll:
 
soundshaker,

multicore olmadıkça sıkıntı çekebilirsin ama mesafeyi en aza indirip kablolarınıda (kaliteli olanlardan) seçip ara bağlantıyı kurarsan ciddi anlamda dip ses le karşılaşmazsın diye düşünüyorum. Tabi denemek lazım diğer arkadaşların görüşünüde al.
 
'Y' dediğin şeyi sakın yapma çok çeşitli sorunlarla karşılaşabilirsin(radyo sinyalleri, telsiz sinyalleri en basiti) bunun için özel multicorelar var.Bütçe de kısıtlıysa iki mikser yerine adam akıllı tek mikserle (kaliteli EQ ile) daha kaliteli bir iş çıkarabilirsin.
 
Fakat yaklaşık olarak 13 monitör kanalına ihtiyacımız olduğu için ve elimizde iki mikser olduğu için öyle yapmak zorundayız.
 
Mus-e-ician' Alıntı:
Fakat yaklaşık olarak 13 monitör kanalına ihtiyacımız olduğu için ve elimizde iki mikser olduğu için öyle yapmak zorundayız.

Oy oyyyyy o zaman sadece tek mikser kiralayın o zaman çok pahalı olmaz diye tahmin ediyorum.

Yada herkes monitör kullanmasın elinizdeki mixer le iyi ses çıkarın.

13 monitörle ne yapıyorsunuz bu arada merak ettim. Zaten sahnede bu kadar kalabalıksanız, kullandığınız monitörlerinde çok iyi kalitede olması gerek. Yoksa bu seferde başka problemlerle uğraşmak zorunda kalırsınız....
 
onemusic' Alıntı:
Mus-e-ician' Alıntı:
Fakat yaklaşık olarak 13 monitör kanalına ihtiyacımız olduğu için ve elimizde iki mikser olduğu için öyle yapmak zorundayız.

Oy oyyyyy o zaman sadece tek mikser kiralayın o zaman çok pahalı olmaz diye tahmin ediyorum.

Yada herkes monitör kullanmasın elinizdeki mixer le iyi ses çıkarın.

13 monitörle ne yapıyorsunuz bu arada merak ettim. Zaten sahnede bu kadar kalabalıksanız, kullandığınız monitörlerinde çok iyi kalitede olması gerek. Yoksa bu seferde başka problemlerle uğraşmak zorunda kalırsınız....
Kısaca şöyle anlatayım.

Rock koromuz var okulda ve her partisyona kendini güzelce duyurabilmek ayrıca oluşabilecek feedbackleri minimuma indirmek amaçlı bir işe kalkıştık.
Koro ve Orkestra sahnenin ayrı taraflarında duracaklar.
Koroda 20 kişi civarı insan var ve bu da 6 ya da 7 partisyona denk geliyor. Tam emin değilim. 6 ya da 7 partisyon demek 6-7 monitör kanalı demek oluyor doğal olarak. Korodakilere monitör olayını kulaklık amfileri ile sağlayacağız (her partisyona 3 ya da 4 kişi düşüyor ve kulaklık amfileri de aşağı yukarı 4 ya da 8 kanal olsa işimzi görüyor) ve sahnede korodaki herkes kendisi hangi partisyondaysa tek tek kendi kulaklıklarından duyacaklar. Onun dışında başka ne duymak istiyorlarsa onları da verebileceğiz.
Orkestra ise normal bildiğimiz monitör sistemi. Monitör mikseri orkestranın hemen yanıbaşında sahne kenarında duracak. Orkestra 2 gitar, 1 bas, 1 davul, 2 kanal klavye, 1 de saksafondan oluşmakta ve bir de solist monitörü olacak ortada. Bütün bunları da elimizdeki ekipmanı kullanarak yapmak zorundayız, sonuç olarak maddi açıdan bir desteğimiz yok ve okulun ses sistemini kullanmak durumundayız. Olay kısaca böyle.
 
Mus-e-ician' Alıntı:
onemusic' Alıntı:
Mus-e-ician' Alıntı:
Fakat yaklaşık olarak 13 monitör kanalına ihtiyacımız olduğu için ve elimizde iki mikser olduğu için öyle yapmak zorundayız.

Oy oyyyyy o zaman sadece tek mikser kiralayın o zaman çok pahalı olmaz diye tahmin ediyorum.

Yada herkes monitör kullanmasın elinizdeki mixer le iyi ses çıkarın.

13 monitörle ne yapıyorsunuz bu arada merak ettim. Zaten sahnede bu kadar kalabalıksanız, kullandığınız monitörlerinde çok iyi kalitede olması gerek. Yoksa bu seferde başka problemlerle uğraşmak zorunda kalırsınız....
Kısaca şöyle anlatayım.

Rock koromuz var okulda ve her partisyona kendini güzelce duyurabilmek ayrıca oluşabilecek feedbackleri minimuma indirmek amaçlı bir işe kalkıştık.
Koro ve Orkestra sahnenin ayrı taraflarında duracaklar.
Koroda 20 kişi civarı insan var ve bu da 6 ya da 7 partisyona denk geliyor. Tam emin değilim. 6 ya da 7 partisyon demek 6-7 monitör kanalı demek oluyor doğal olarak. Korodakilere monitör olayını kulaklık amfileri ile sağlayacağız (her partisyona 3 ya da 4 kişi düşüyor ve kulaklık amfileri de aşağı yukarı 4 ya da 8 kanal olsa işimzi görüyor) ve sahnede korodaki herkes kendisi hangi partisyondaysa tek tek kendi kulaklıklarından duyacaklar. Onun dışında başka ne duymak istiyorlarsa onları da verebileceğiz.
Orkestra ise normal bildiğimiz monitör sistemi. Monitör mikseri orkestranın hemen yanıbaşında sahne kenarında duracak. Orkestra 2 gitar, 1 bas, 1 davul, 2 kanal klavye, 1 de saksafondan oluşmakta ve bir de solist monitörü olacak ortada. Bütün bunları da elimizdeki ekipmanı kullanarak yapmak zorundayız, sonuç olarak maddi açıdan bir desteğimiz yok ve okulun ses sistemini kullanmak durumundayız. Olay kısaca böyle.

1. Bence koroya kulaklık pre anfisine gerek yok. Neden yok gerek yokda ondan. Konser salonlarında zaten çıplak sesle söylüyorlar.

2. Normal bir koro partisi ise zaten 4 temel sesiniz var. Soprano, alto, tenor ve bas partisi. Bunu bir araştır. 4 ten fazla olmaması gerek.

3. Benden sana bir tüyo sanırım boğaziçindesin. Sizin derneğe ( Bumed ) başvurun onların çalıştığı bir firma var. Dernekten destek alırsan sadece seslendirme işini oradan bitirirsin.

Dernekle bu işi bitir. Uğraşma mikserle mikrofonla :D Danışma üreti olarak konserden bir bilet alırım ama bak. :D

ozgurcakici' Alıntı:
13 Monitör çıkışı değil, 13 kanal demek istiyor.

Yok abi bence hala aux istiyor. Baksana sadece orkestra 5 line, 1 mik + davul :D Daha koro var. O korolarda ne kavga çıkar şimdi benim sesim daha iyiydi mikrofonu yandaki arkadaşın önüne koydular falan :D
 
13 aux lazım demek istemiştim, yani 13 monitör kanalı yanlışım yoksa.

Eğer ki gürültülü bir orkestra, hemen koronun yanıbaşında aynı anda çalmasa dediğin şekilde monitöre gerek olmazdı; ama kendilerini duymaları açısından mecbur. Eskiden normal bildiğimiz monitör sistemi ile yapıyorduk. Böyle olunca koronun sesini dışarıya çok fazla açamıyorduk, çünkü bu sefer koronun mikrofonları kolayca feedback e giriyordu ve doğal olarak etraftan "abi koro duyulmuyor" şeklinde argümanlarla karşı karşıya kalıyorduk. :)

Ses sistemi işini de Bümed'le halletmemiz zor, çünkü sadece rock korosu, 3 ayrı zamanda konser verecek ve bunun dışında başka konserler de olacak müzik kulübü bünyesinde. Hepsine ses sistemi kiralamamız mümkün değil yani. :)

Koro partisyonu olarak da, ses olarak 4 olsa da kişi sayısı çok ve o yüzden aynı anda insanların mikrofona söyleyebilmesi zor. O yüzden çok mikrofon kullanıyoruz. Ama bu sene mikrofon sayısını 6 ya da 7 ye indirdiğimiz için. Eskiden koro için 12 mikrofon kullanıyorduk yaklaşık 20-25 kişi arası idi koro. Şimdi mikrofon sayısını azalttık, performansta condenser kullanacağız (Kulaklıkla monitör olayına girmemizin bir yönü de mikrofonları condenser olması sm86) ve herkes de kendini daha iyi duysun istiyoruz. Durum böyle yani.

Aslında kafamızdaki proje de, bizim bu sistemi, gittiğimiz her salonda, o salonun ses sistemiyle oynama, değişme yapmadan kullanabilmeyi istememiz. Yani aslında monitör mikserinden aldığımız direct output u balanslı hale getirip ana mikserin xlr inputlarına giden multicore aracılığıyla bağlayabilmemiz; ama böyle birşey (ucuz yollu) mümkün mü bilmiyoruz yani aslında bu konuyu da öğrenebilirsek iyi olur. :)
 
Tabi bu konsere gelip deneyselliği bizzat tatmak isteyenleri :D de bekleriz konsere ama tabi daha var konsere, bana haber verirseniz hallederiz. :)
 
Mus-e-ician' Alıntı:
Tabi bu konsere gelip deneyselliği bizzat tatmak isteyenleri :D de bekleriz konsere ama tabi daha var konsere, bana haber verirseniz hallederiz. :)

selcuk un dedigi gercekten ilgisini cekenleri bekleriz. cunku cevrede cok ornegini goremeyeciginiz bir performans oluyor.
selcugun unuttugu noktayi duzeltiim, koro 6 partisyon. bas,bariton,tenor; alto, mezzo , soprano. yani en az 6 condenser mik. ve 6 ayri aux kullaniyor. uzerine orkestra da ekleyince 13 oluveriyor. bunu da ancak 2 mixer ile saglayabiliriz, ekonomik yollarla diim. zaten monitor mixeri kullanmamiz da bize fayda saglar.
sahnenin akustik durumunun da basariz olmasi, acayip bir gurultunun sahne icinde kalmasina yol aciyor. bu da ozellikle koristlerin basina bela.
belki orkestranin da kulaklikla calmasini sagliyacagiz, deneyip performansini gorecegiz.
kulaklik preamplarini aldik ve donusu olmayan bir yola girdik zaten. :)
 
selam toplam kac kanal kullanıyorsanız o sayı kadar yada biraz daha fazla sayıda olan malticor kablo alın kac metre gerekliyse monitor tarafını Y yapın bir ucu monıtore diğer ucu diğer mixere böle daha sağlıklı olur jack yapmaktansa 10 tane xlr daha fazla kullanın
 
Benim aklıma gelen direct out tan multicorela dışardaki mixere sesi göndermek istiyorsanız, line direct outları, DI-box a girip ordan multicora göndermeniz olabilir. ama bunun için ya çok kanallı DI-boxlara ihtiyacınız olucak yada 13 adet tek girişli dibox lazım :). Ayrıca şu Y kablo işini anlayamadım tam olarak. nasıl baglanıyor daha açık şekilde anlatabilirmisiniz? merakımı gidermek için soruyorum.

Kenan
 
Geri
Üst