[Eski] Kahretsin ya, teknoloji bu mu?

Bu başlık 2011 ve öncesi açılmış Müziktek Forumu başlıklarından biridir

Mahcem

mahcem.com
Böyle teknoloji olmaz olsun birader! İki gündür gece gündüz altı kameranın çektiği HD görüntüleri Edius'ta reji montajlamak için açmaya çalışıyoruz. Render ede ede bir hal olduk, hâlâ bitmedi :evil:

Bunların render'ı bitecek de biz montaja gireceğiz. Yarın öğlene de çoğaltım masterini teslim etmem lazım.

Pah!

Betacam SP gibi bantlı bir teknolojide HD çekme imkanı olsaydı A/B usulü teypten okutturarak montajı çoktan bitirmiştim.

Sefillik.

Teknoloji gelişiyor diyoruz ama ben zaman kullanımı açısından daha ileri gittiğimizi düşünmüyorum. Bu ne ya?

Bir iş gününde dizi montajlıyorduk 16 sene önce, fıstık gibi de bitiyor gidiyordu. 12 saatte Arena'nın yayın bandını hazırlıyorduk off-line'da 20 kasetten ses görüntü okutarak. İçinde 90 dakikalık yedek kopyası da dahil o zamana.

Şuraya bak, sene 2011, 48 saat oldu daha montaja giremedik.

Gel de teknolojik ilerlemeden bahset bana...

M.
 
Videonun her aşamasında o render bir dert zaten. Bir iki combustion, after effects bakayım dedim zamanında da, 2048 sample buffera tahammülü olmayan insanım, render falan bozdu beni. :)

Kolay gelsin usta, sabır. Resim de can alıcı olmuş. 8)
 
Abi uyumlu olsa ne yazar? Uyumluyu da görüntüleyebilmek için render etmem, kare kare nerde ne var bulup not etmem lazım diyor. On-the-fly processing diye bir mantıkları yok.

Final Cut XMF'den çalışmam, HD MOV'a çevir öyle çalışayım diyor. Çevirmeye kalksam günler sürer. Ki ondan sonra da yine bana preview verebilmek için render etmesi lazım... ki ondan sonra montaja girebileceğim.

Edius XMF'le çalışırım, ama yine sana preview verebilmem için render etmem lazım diyor. Render'a girdik, yine günler...

Öte yandan üç tane GoPro Hero kameranın görüntüleri var eklememiz gereken. Onların çevirimi ayrı bir dert. Benim montajlanmış master'i bu öğlen bandrol için Bakanlığa göndermiş olmam lazım, önümde iki makina sadece çevirime adanmış çalışıyor, birindeki gösterge çevirim bitiş saati olarak akşam 5:20'yi gösteriyor, diğeri 9:30'u :shock:

Bir de ondan sonra Edius'a aktaracağım, bir render zamanı da orada, ondan sonra montaja girebileceğim.

Uykusuzum, yorgunum, kızgınım :evil:

M.
 
Bantlı teknolojida HD var. Sony HDCAM : )
Bu durumda şunu önerebilirim mesela.. ki bunlar yapılan şeyler.. İmaj dan 6 tane kamera alırsın p2 çalışan çekersin sonra FCP montajlarsın yada aynısını Sony XDcam kartlı kameralarla yaparsın. Üstelik panasonic sana istediğin formatta kaydetme şansı bile sunuyor ama şunu diyebilirsin 6 tane alt alta koyunca gene render istiyecek.. e istiyecek.
 
Hoca AVID Media Composer 30 günlük demo veriyor onunla deneseymişsin diyeceğim ama artık renderin sonuna gelmiştir. :)
 
Evet, sonunda çevirimler bitti ve montaja başladık, ama bu sefer de çalıştığımız PC multi-screen modunda hıçkırıklara boğulmaya başladı.

Geceleyin yeter artık deyip Edius'la kullanmak için toplanmış daha yeni bir makinesi olan bir başka tanıdık post stüdyosuna geldik, ancak performans öyle aman aman farketmedi.

Ön izlenimlerim:

- High Definition formatı muhteşem büyük bir işlemci gücü gerektiriyor, tabii eğer broadcast kalitesi çalışacaksanız. Eğer bizimki gibi 6 kamera full HD montaj yapacaksanız çok ciddi bir makinaya sahip olmalısınız. Mesela:

- En az 8 çekirdek olacak. Tercihan Extreme serisi
- En az 16GB DDR3 RAM hafıza
- Hard diskler ya 15,000 rpm olacak veya 7,500'lüklerden dört tanesi ile RAID 0+1 kurularak hem okuma, hem de yazma için yüksek hız alınacak.
- Firewire USB filan yalan oldu. Mümkün değil yetiştiremiyor. Hard Disklerin içerden SATA veya SAS bağlanmaları şart.
- Sadece aktarmalar ve konversiyonlar için montaj tarihinden en az 1 hafta öncesinden başlanmalı.

M.
 
6 kameranın kaydettiği bilmemkaç saat görüntüyü çevirmek yerine, bütün projeyi HD çalıştıktan sonra sadece yaptığınız kurguyu PAL -ya da hangi broadcast formatına istiyorsanız- çevirseniz? Daha mantıklı olmaz mıydı?

Yazdığın konfigrasyonda oldukça rahat HD kurgu yapabilirsin çünkü. Bugün çekilen dizilerin %80'i HD kameralarla çekiliyor ve bu adamların hiç birisinin aktarma ve konvert için 1 hafta zamanları olmuyor. Bu adamlar yetiştirebiliyorlarsa yanlış bir yol izlemiş olabilirsiniz hocam.
 
Amorti, sanırım render olayı sadece format çakışması nedeniyle gerekmiş. Yani gene HD kesiliyor proje.

Kamera formatı ne acaba merak ettim ben de.
Çünkü biz XDcam (ya da P2) formatı bilgisayara atıp (Mac Pro) kütür kütür HD kesip biçiyoruz (FCP) bir kaç saat içerisinde.
Sanırım Edius olayı biraz zora sokmuş.

HD keserken evet RAID şart.
Gerçi projeyi Apple ProRes yapıp çok şahane bandwidth kazancı sağlanabiliyor. FW800 drive bile idare ediyor bu şekilde ve kaliteden ödün verilmiyor.

HD prodüksiyonda workflow çok önemli Mahcem. Her ayakta uyum ve hızlı proses sağlamak durumundasın.
 
Herhalde XMF degil MXF olucak o format.

Kamera lar Sony (XDcam) veya Panasonic(P2) oldugunu dusunuyorum. Projeyi bilmedigim icin, ilersi icin onerebilecegim calisma methodlari olarak;

.eger "aksam cekildi, sabaha yetismesi lazim bir durumsa", MXF file lari native olarak editlemenizi yapan plugin ler mevcut. PC tarafi bunu yapiyor ama Mac de re-wrap e zaman yoksa bu plug-inler cok kullanisli. (MXF4QT, Calibrated or Raylight)

.Sony cameralar long GOP sistemi kullandigindan, CPU da inanilmaz bir guc yuklenmesine neden oluyor. Panasonic kameralar I-frame bazli codec le calistiklarin, GOP lara gore native olarak editlenmesi cok daha kolay. Proje native editlenecek ve kamera Sony bazli bi kameraysa, adamin sacini basini yoldurur ne kadar PC iniz hizli olsa bile.

.Sistem olarak E-Sata Raid sart boyle multi-cam 1080p projelerde. Memory daha cok FX, effect, graphic isine basladiginizda ortaya cikiyor. Ama sadece kurgu yapilacaksa HD lerin minumum SATAII olmasi sart.

.Ilerisi icin, eger zaman olursa ve kurgu makinasi yavassa offline edit yapabilirsiniz. Kamera dan aldiginiz butun footage lari daha basit bir formata transcode edip, o formatte kurguyu bitirip, kurgu noktalarini hic kaybetmeden full rez versiyonlari ile cok basit bir islem ile degistirebilirsiniz. (batch re-capture)

.Eger makina kuvvvetli ise, dosyalari NLE gore re-wrap yapmak her zaman daha verimli performans verecektir. GOP tabanli codeclerle calismaktan uzakda durmak gerekli.
 
Türkiyede aynı anda kiralık 6 tane xdcam kamera bulamazsın (Aradım bulamadım). Panasonic bulursun oda o kadar sayıda bir tek İmaj ın elinde var 2*** ve 3**** serisi. Panasonic in Sony e göre avantajı şu istediğin format ve sıkıştırmada kayıt yapabiliyorsun xdcamde ya hd ya sd olarak sadece.
 
Selam Tunca
Daha once yazdigini biraz daha acarmisin? Panasonic kameralar istedigin formatta ve sikistirma kayit ediyor demissin.
Burayi anlamadim, broadcast camelarda frame size degistirebilirsin, (1080, 720 ve 480) frame rate degistirebilirsin VFR(2-60fps), codec olarak SD de DV veya DVCPRO de modeline DVCPRO HD yada AVCHD.
Bunlar nerdeyse butun kameralarda ayni. Sikistirma oranlari veya codec leri degistiremessin. SD iki codec HD ler yalniz bir codec ile cekiyorlar.
Bilmedigim birsey varsa ogrenmek isterim.
 
p2 en alt model kameralardan AG-HPX370 ele alalım.
Kayıt opsiyonlarına bakalım
picture1rfh.png

yani istediğin opsiyonda kayıt hakkın var. hatta bu handycam boyu olan hvx200 de bile var.
Yani kartı koy istersen 100mbit saniye çekebiliyorsun
bu arada hdcam formatı 50mbit/saniye
hdcam sr formatı 100mbit/saniye
her ikiside kaset tabanlı sistemler.


Ama bu XDcam EX serisinde pmw350 yi ele alırsak.
picture2dh.png

35mbit/saniye üstünde kayıt şansın yok.. bunun50mbit saniye kayıt edeni pmw500 diye çıktı cmos değil ccd var.
 
Ya kardeşim ne bu imageshack merakı ya? Kurbağa ördek görmekten bıktım. O kadar şikayet ettiniz, gittik foruma resim dosya ekleme özelliği koyduk, ona rağmen gidip imageshack'ı bilmemnereydi oralara dosya yüklemekle uğraşıyorsunuz ya!!!

Yasaklayacağım imageshack domainli linkleri o olacak.

M.
 
Farkında değilim, bi yandanda meraklısıda değilim imageshack in. Eski forum alışkanlıkları diyelim. koymayız bi daha olur biter.
 
Geri
Üst