Devrim Yoldaş
Yeni üye
Fazıl'ın müzik felsefesi ve bestecilik anlayışı ile ters düşen görüşlerim olabilir ve Fazılın eserlerini kendimce altı boş ve zayıf bulabilirim. Ama Fazıl'ı eleştirecek adam Sagopa denen paçavra değildir.
Benim ileri kompozisyon anlayışım ve form sorularım/yanıtlarım ile örtüşmez Fazıl ama bu Fazıl'ın yetersiz bir adam olduğu anlamına gelmez. Türkiyedeki çoğu müzisyeni/besteciyi elinin kenarı ile çok rahatça kenara itebilir. Ben ileri kompozisyon ve sanat görüşlerimden dolayı Fazıl'ı eleştiririm ama Fazıl'ı eleştirirken akımlar üstü olamadığı için eleştiririm, elimden geldiğince yapıcı olarak(bende sinirlenebiliyorum hepiniz gibi zaman zaman). Bazı lobiler ile gereğinden fazla muhattab olduğu için eleştiririm. Eserlerini tarihe kazıycak olan o lobiler değil bizzat arı estetik ve felsefedir. Henüz böyle bir ussal adımı olmadı.
Şimdi diyeceksiniz ki sana ne, adam istediği ile muhattab olur, bu adam gemisinide yürütmek zorunda. İyi de bu bana ters. Karnının doyması ve insan gibi yaşaman için ayda 30.000 tl gerekmez. Benim kompozitörlük sıfatı ile aldığım eğitime ters. Kompozitörlük sadece teknik ve yöntem öğrenmekle edinilen bir sıfat değil. O diploma alınır ama o sıfatın hakkını vermek çok ayrı birşey.
Şu yazdıklarımda son derece yüzeysel olarak Fazılın sadece kompozitörlüğünü eleştirdim. Piyanist olarak eleştirilir ama zaten piyanistlik ve kompozitörlük arasında kalan modern müzisyenliğin doğal bir sorunu bu yaşadığı Fazılın. Derdi büyüktür Fazılın. Gerçekten iyi işler çıkartma derdinde olan bir adamdır. Gerçekten bu toplumu ileri götürmek için elinde ne varsa kendince değerlendirmeyi tercih eden bir adamdır. Zaafları olan bir adamdır ama hepimizin zaafları var. Gençliğimde uzun bir süre yaptığı hiçbirşeyi beğenemedim, ondan ya da bende kaynaklanan sebepler ile. Ama günümüzde Fazıla yüklenirken çok iyi farkında olmamız gereken bir çıta var. O çıtayı aşmadan eleştirmek gerekir.
sagopa ve kolera denen şahıslar asla Fazıl'ı eleştiremez, kenarından geçerken bile çok dikkatli olmaları gerekir. Fazılın bulunduğu semtte bile yürürken dikkat etmeleri gerekir.
Sonuş olarak durum buysa ben Fazılın yanında duruyorum, ki bana ihtiyacı yok.
Bir de, bütün bu yazdıklarımı unutun. Fazıldan pirim yapmaya çalışan ve elindeki birkaç bin CD ALICISINI kaybetmemeye çalışan boş tipler bunlar.
Not: Türkiye'ye ilk geldiğimde sagopa Nur Yoldaşla bir düet yapmak istemiş ve bizimle irtibata geçmişti. Teğet geçmişiz resmen. O zamanlar bilmiyordum adamın ne olduğunu ama içimde birşeyler "burda ciddi bir yanlış var" diyordu. Ordan yırtmışız.
edit ile ilave edilmiştir: 4 saattir modern fugue denklemleri ile uğraştıktan sonra ki ruh halim ile yazdım biraz anlayışlı olun.
Benim ileri kompozisyon anlayışım ve form sorularım/yanıtlarım ile örtüşmez Fazıl ama bu Fazıl'ın yetersiz bir adam olduğu anlamına gelmez. Türkiyedeki çoğu müzisyeni/besteciyi elinin kenarı ile çok rahatça kenara itebilir. Ben ileri kompozisyon ve sanat görüşlerimden dolayı Fazıl'ı eleştiririm ama Fazıl'ı eleştirirken akımlar üstü olamadığı için eleştiririm, elimden geldiğince yapıcı olarak(bende sinirlenebiliyorum hepiniz gibi zaman zaman). Bazı lobiler ile gereğinden fazla muhattab olduğu için eleştiririm. Eserlerini tarihe kazıycak olan o lobiler değil bizzat arı estetik ve felsefedir. Henüz böyle bir ussal adımı olmadı.
Şimdi diyeceksiniz ki sana ne, adam istediği ile muhattab olur, bu adam gemisinide yürütmek zorunda. İyi de bu bana ters. Karnının doyması ve insan gibi yaşaman için ayda 30.000 tl gerekmez. Benim kompozitörlük sıfatı ile aldığım eğitime ters. Kompozitörlük sadece teknik ve yöntem öğrenmekle edinilen bir sıfat değil. O diploma alınır ama o sıfatın hakkını vermek çok ayrı birşey.
Şu yazdıklarımda son derece yüzeysel olarak Fazılın sadece kompozitörlüğünü eleştirdim. Piyanist olarak eleştirilir ama zaten piyanistlik ve kompozitörlük arasında kalan modern müzisyenliğin doğal bir sorunu bu yaşadığı Fazılın. Derdi büyüktür Fazılın. Gerçekten iyi işler çıkartma derdinde olan bir adamdır. Gerçekten bu toplumu ileri götürmek için elinde ne varsa kendince değerlendirmeyi tercih eden bir adamdır. Zaafları olan bir adamdır ama hepimizin zaafları var. Gençliğimde uzun bir süre yaptığı hiçbirşeyi beğenemedim, ondan ya da bende kaynaklanan sebepler ile. Ama günümüzde Fazıla yüklenirken çok iyi farkında olmamız gereken bir çıta var. O çıtayı aşmadan eleştirmek gerekir.
sagopa ve kolera denen şahıslar asla Fazıl'ı eleştiremez, kenarından geçerken bile çok dikkatli olmaları gerekir. Fazılın bulunduğu semtte bile yürürken dikkat etmeleri gerekir.
Sonuş olarak durum buysa ben Fazılın yanında duruyorum, ki bana ihtiyacı yok.
Bir de, bütün bu yazdıklarımı unutun. Fazıldan pirim yapmaya çalışan ve elindeki birkaç bin CD ALICISINI kaybetmemeye çalışan boş tipler bunlar.
Not: Türkiye'ye ilk geldiğimde sagopa Nur Yoldaşla bir düet yapmak istemiş ve bizimle irtibata geçmişti. Teğet geçmişiz resmen. O zamanlar bilmiyordum adamın ne olduğunu ama içimde birşeyler "burda ciddi bir yanlış var" diyordu. Ordan yırtmışız.
edit ile ilave edilmiştir: 4 saattir modern fugue denklemleri ile uğraştıktan sonra ki ruh halim ile yazdım biraz anlayışlı olun.