[Eski] Time Warp ile davula metronom uydurmak

Bu başlık 2011 ve öncesi açılmış Müziktek Forumu başlıklarından biridir

alperz

Yeni üye
Elimde metronom üzerine kaydedilmiş davullar var. Ancak arada ufak tefek kaymalar var.

Ben de bu kaydın üzerine uygulayacağım MIDI'lerin kayda birebir oturmasını istiyorum. Dolayısıyla Time Warp Tool ile bir tempo track yazacağım.

Her vuruşun başına shift + klik ile tempoyu davula oturtuyorum.

Ancak vuruşların kesin yerini belirlemede bir yeise düştüm. Şöyle ki; sinyalin tepe yaptığı noktayı mı yoksa tepe yapan sinyalin sıfır olduğu başlangıç noktasını mı referans almalıyım? Resimle göstermek gerekirse;

75861123pz8.jpg


1 numaralı çizgi mi 2 numaralı çizgi mi doğrudur?
 
Teknik olarak, iþretlememiþ olduðun, 2 nin az gerisindeki aþaðý doðru salýnan dalga ile baþlýyor ses. Yani bir midi sesi iki kanalda tetikleseydin, þu anki canlý kayýt olan kanaldaki sample tam olarak oradan baþlayacaktý (muhtemelen, gördüðüme göre söyleyebiliyorum), peak noktasýndan veya zerocrossing noktasýndan deðil.
 
Peki bu benim grid'i oturtacağım nokta, oradaki enstrümanın attack karakterine göre değişir mi acaba? Mesela kick'in attack zamanı daha uzun, trampetin daha kısa falan ya...
 
Bunun için çok kesin bir þey söylememiz doðru olmaz sanýyorum. Canlý bir performansta hiç bir müzisyen, ritim algýlarý kusursuz da olsa elle sequence edilmiþ midi trackleri gibi kesin çalmazlar, sesin ataðý nerde, diðer sesle ne zaman örtüþüyor tam diye düþünmezler, ister istemez mikro ayarlamalar yaparlar, çok organik bir süreç.

Fakat þayet davulu aynen bir midi sampler netliðinde kullanmak istiyorsan, deðiþmemesi gerekli. Çünkü oradaki davul kanalý yerine bir drum sampler kullansaydýn, baþka bir sesle ayný anda giren kick de snare de sesi "en baþýndan" baþlatacak, peak noktasýndan deðil. Yani event tam olarak nerde baþlýyorsa sesin baþlangýcý orda oluyor.

Ama yine davul programlamada zamaný itmek çekmek gibi þeyler yapmak oldukça sýk yapýlan bir þey (eventleri az ileri-az geri kaydýrmak). Bunu yine daha sonra post olarak yapabilirsin, ama bir sampler netliðinde gridler istiyorsan mantýk olarak seslerin baþladýðý noktaya bakmalýsýn. Sonra belki total olarak kanalý az itip çekmek isteyebilirsin.
 
alperz' Alıntı:
1 numaralı çizgi mi 2 numaralı çizgi mi doğrudur?
İkisi de doğrudur.
Bu kadar ince eleyip sık dokuma.
Kulak bu iki mekân arasındaki farkı anlayamaz.

"Faza girmiş ses" dersen, ancak o zaman durum değişir.
 
Yazdıklarınızı okudum. MIDI ile o kadar fazla haşır neşir oldum ki son zamanlarda "gerçek bir davulcu" nasıl çalar unutmuşum. :D

Evet, küçük kaymalar olsun değil mi. Normaldir. Tad versin :)

Metronom ile dinleme yapıp sadece kulağıma batan yerleri düzeltmeye karar verdim.
 
Nurkan'ın "hit points" sözü üzerine gaza gelip elimdeki kaydı hit point olayı ile düzenlemeyi deniyorum.

Sample editor'da davulun stereo kanalını seçip "calculate hitpoints" komutunu veriyorum.

Ancak, aradaki ghost note'ları falan da seçiyor. Sensitivity'yi onları seçmeyecek kadar kısınca bu sefer beat vuruşlarını da kaçırmaya başlıyor. Compressor ve gate ile beat vuruşlarını vurgulamama rağmen yine de düşük seviyedeki sinyalleri bile seçiyor.

Sorum şu ki, istemediğim hit point'leri nasıl silebilirim? Görebildiğim kadarıyla onları seçmenin yolu yok.

Ancak, "create audio events from hitpoints" deyip daha sonra fazladan ayrılmış olan klipleri glue ile birleştirme olayını keşfedebildim. Ama daha düzgün bir yöntem vardır belki. Sonuçta bu hitpoint'leri kullanarak "warp tab" yapmam gerekiyor ve bu ayrılmış klipleri tekrar hitpoint'lere çevirmek mümkün değil sanırım.

Aslında bu şekilde kliplere ayırdığım vuruşların hepsine fade out uygulayıp render etsem, sonra o render edilmiş kanaldan hit point elde etmesini söylesem ne der acaba Cubase hazretleri? :D Denemek lazım.
 
Alper,

Hit-point tool'u seçiliyken, "ctrl" ile tıklayınca oka siliniyor transient marker, eklemek istediğin yere "alt" ile tıklayınca marker ekleniyor. (sample'daki transient'in başına tıklayacaksın.)

Cümleyi kuramadım ama hafif kurcalayınca belli olacaktır. Koşuşturmaca var da hafif, kusura bakmayın.
 
Anladım demek istediğin sorun yok :)

Alt basılıyken varolan bir hitpoint'e tıklayınca siliyor. Olmayan yere alt ile tıklayınca da ekliyormuş. Ctrl ile bir kullanım yok yani.

Nil bitmedi mi?
 
Şimdi yine konuyla alakalı başka bir soruya geçeyim.

Elimde hemen her vuruşa ait birer hitpoint'im var. Bu hitpointlerin ait oldukları vuruşlar ise bazen olmaları gereken yerde değil. Yani mesela 17. ölçünün ilk vuruşu 17 ölçüden bir 32'lik nota önce geliyor vesaire.

Dolayısıyla bir tempo track yazacağım ve bu kaymış olan vuruşlara tam oturacak şekilde tempoyu sürekli değiştirecek. Ben de davulla tam uyumlu bir klik elde edeceğim ki yazacağım MIDI'ler davulla tam uyumlu olsun.

Ancak, Time Warp ile tempo track'i elle yazmaya kalktığımda, birinci ölçüyü oturtup ikinci ölçüye geçtiğimde ve ikinci ölçüyü oturttuğumda, ikinci ölçüde yaptığım değişiklikten dolayı birinci ölçünün yine kaymış olduğunu görüyorum.

Sorum şudur; elimdeki hit point'leri kullanara Cubase'in otomatik olarak bir tempo track yazmasını sağlayabilir miyim? Sağlayabilirsem nasıl? Sağlayamıyorsam, Time Warp ile yaptığım tempo track değişimlerini sadece ilgili ölçü ya da hatta ilgili vuruş içinde yapmamı sağlayacak ayar nedir?

Sorum tam anlaşılamadıysa resimlerle derdimi izah edebilirim.
 
Alper, yazdığını detaylı olarak okuyup hazmetmemiş olmakla birlikte, yardımı dokunabileceği düşüncesiyle şu sayfaya bir bakmanı öneriyorum:
http://ilteractive-music.blogspot.com/2 ... uendo.html

Bilahare bu başlığa dönüp, sorunu halledip halledemediğine bakıciim, işine yaramadıysa ya da orada anlatılanda bir yamukluk varsa, daha dikkatli okurum yazdıklarının tümünü :)
 
İlter, ilkel bir kabile olsaydık sanırım senin kölen olmam gerekirdi. Ama sayabildiğime göre şimdilik sana üç iskender borcum var.

Ben de bu şekilde yapıyorum. Benim gibi takıntılı biri için biraz "amele işi" bir yöntem. Kaymanın sebebi snap imiş. On ikinci ölçüdeyim. Sürekli önceki ölçüleri kontrol ettim. Hiç kayma yok. Yani sonraki ölçüde yaptığım değişiklikler önceki ölçüde yaptığım değişikliklere etki etmiyor.

Teşekkürler.
 
Şöyle birşey daha keşfettim, tempo oturtmaya sağdan başlayıp parçanın başına doğru ilerleyince şimdilik birşey değişmiyor.

Şöyle "önceki bar'ın pozisyonunu sabitle" gibi bir seçenek olsaymış ya...
 
O kadar da amele işi değil yahu... elin alışınca pratik bile gelmeye başlıyor.
Yalnız senin durumunda tempo o kadar sarkmıyordur herhalde.
Metronomla kayıt alındığına göre, davulcu sallansa da 2-3 ölçüde bir toparlanıyordur. Bohemian Rhapsody değil ya bu... :p :)

İstanbul'a geldiğimde iskenderi indiririm artık mideye, oh ne güzel olur bee. Neredeyse 1 sene oldu yemeyeli...
 
Yok zaten farkedilir sallanma bir tek yerde var. Ancak perküsif bir synth sesini MIDI'den tetikleyip dinleyince sürekli sallanmalar olduğu belli oluyor.

Neyse, elim alıştı. İlerliyorum rahat rahat.

İskender'in üzerine künefe ya da baklava karşılığında orada bulunuyorsa sljivovica siparişi verebilirim :D

Hatta mesajı yazarken bir yandan araştırdım. Orada Polmos adlı bir "içki devi" şirket üretiyormuş bu sliva rakısını. Erik rakısı yani. Aslında rakı değil. Brandy nevisi bir içki. Ama Türkiye'de erik rakısı derler.
 
Bence bir de recycle'ı dene derim.
Sırf bu işler için yaratılmış.
Audio olarak yaptığın loopları,sample(.wav uzantılı) ,midi,dr. rex formatında da export edebiliyorsun.
Hit point ayarlarını, ve o bahsettin vuruş aralıklarını çok basit bir şekilde otomatik yapıyor,istersen manuel olarak aynı işi sen kendin de yapabiliyorsun.
Bende de Roland TD12k elektro davul var,davul kayıtlarımı bazen midi(elektro davulu usb'den girip, midi klavye olarak tanıtıp ,yapıyorum midi kayıtlarını) olarak değil de audio olarak yapıyorum,bu durumlarda recycle çok işe yarıyor.
 
Geri
Üst