[Eski] PC kendiliğinden restart yapıyor...

Bu başlık 2011 ve öncesi açılmış Müziktek Forumu başlıklarından biridir

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Peki.

siyahruya, sen şunu yap bir, ve ondan sonra çıkan mesajı bir yere not edip buraya yaz.

ilterocktive' Alıntı:
...
Start > Settings > Control Panel> System > Advanced > Startup and Recovery Settings > Automatically Restart (seçili olan kutuyu boşaltın)

Bunu yaparsanız, Windows restart olmayacak, onun yerine koyu mavi bir ekranda, bu sefer gerçekten hataya neden olan donanımla ilgili mesajı ve kolay anlaşılmayan kod numaralarını göreceksiniz. O kod numaralarını bir yere not ederseniz, sorunun kaynağına yaklaşma şansımız olabilir.
Yine yeniden başlatmaya zorlanacaksınız, ama kör kör yapmaktan iyidir böylesi.

Ayrıca hata bildirme fonsiyonu da pekçoğumuzun işine yaramaz, onu da şöyle kapatabilirsiniz:
Start > Settings > Control Panel> System > Advanced > Error Reporting > Error Reporting (Disable/Kapat)
İşletim sistemin Türkçe ise ve menüleri anlamakta ve bulmakta zorluk çekersen de haber et.
 
Bir ek bilgi vereyim.

Error reporting ile sadece hata ile bilgilerin gönderilmediği bir çok yerde tartışılan bir konu. Bu nedenle herhangi bir bilgisayarda bile kapalı tutulması tavsiyemdir.
 
evet haklısınız, ki zaten bir tek lisanslı kullanıcılar hata mesajı gönderebiliyorlar.. 100 windows kullanıcısından kaç tanesi lisanslı kullanıyordur, Allah bilir :lol:
 
O an bilgisayarında aktif internet bağlantısı olan herkes hata raporu gönderebilir.

Bu aşamada lisans kontrolü söz konusu değil. Ya da şöyle açayım bu cümleyi: hata raporu gönderebilmek için lisanslı kullanıcı olma şartı aranmıyor. Hangi detayların iletildiğini bilemiyorum.

(İşletim sisteminiz lisanssız ise, açın Network Connection menüsünü (internete bağlandığınıza emin olduktan sonra), basın "Hata raporu gönder" tuşuna, bakın bakalım bir hareket var mı yok mu.
İleri seviyede kullanıcıysanız, tuşa bastıktan sonra Firewall'unun giriş ve çıkış port'larındaki aktivite raporuna bakın. Anlaması basit).

Ben lisanslı kullanıcıyım, başlangıçta birçok kez hata bildirim sırasında hata oluştuğunu gördüm. Microsoft paketi alamadan kendiliğinden kapatıyor bağlantıyı.

Ama tipik olarak, internette gezinirken hangi bilgilerin aktarılabildiğini görmek isterseniz şu testi deneyin.
http://analyze.privacy.net/
(Browser çakılmış gibi davranabilir, sonuçları almak için biraz beklemeniz gerek)
 
Head & Shoulders bilimadamları ilgilenir :mrgreen: hehe.

Mutlaka bir yere gidiyordur, ama istatistik olarak kalıyordur. Bir de her hata raporunun gerçek nedenini anlamak mümkün değildir herhalde. Muhtemelen bu bilgiye "en çok nerde hata yaptık acep?" niyetiyle bakıyordur Microsoft'takiler.

Zaten amacı Yardım/Destek değil o hata raporunun. Genel/büyük bug'ları saptamak. Ama bu bilgiyi de ne kadar kullanacakları ya da kullanabilecekleri ayrı bir muamma.
 
ilterocktive' Alıntı:
Head & Shoulders bilimadamları ilgilenir :mrgreen: hehe.

Mutlaka bir yere gidiyordur, ama istatistik olarak kalıyordur. Bir de her hata raporunun gerçek nedenini anlamak mümkün değildir herhalde. Muhtemelen bu bilgiye "en çok nerde hata yaptık acep?" niyetiyle bakıyordur Microsoft'takiler.

Zaten amacı Yardım/Destek değil o hata raporunun. Genel/büyük bug'ları saptamak. Ama bu bilgiyi de ne kadar kullanacakları ya da kullanabilecekleri ayrı bir muamma.

Şimdi şöyle...

Microsoft'a gidiyor ve eğer gerek görürlerse yardım/destek de yapabiliyorlar.

Ancak o raporu gönderdiğinizde, sizin zaten lisanslı kullanıp kullanmadığınızı da saptıyorlar. Ellerinde dediğiniz gibi istatistik olarak kalıyor ve eğer lisanslı kullanıcıysanız yardım edebiliyorlar(mış).
 
Bir konuda hak verdim genelde lisanssız kullanıcıların kapattığı bir sistem error reprting. Fakat lisanslı kullanıcı olarak, bazı durumlarda, özellikle Office uygulamalarında giden raporda oluşturulan Word dosyasının içeriğinin bile gitmiş olduğunu görünce biraz araştırma yapmıştım ve her zaman olmasa da özel bilgilerin de alınabileceği bir sistem olduğunu görmüştüm bazı güvenlik ile ilgili hazırlanmış internet sitelerinde.
 
Arkadaşlar... :)

"Error reporting", sadece istatistik amaçlı tasarlanmış bir düzenek. Help & Support aygıtı değil. Bunu kullanıcı keyfi olarak kullanır ya da kullanmaz. (Niye orda "Send/Cancel" tuşu var? [Yoksa "Yes/No" muydu?])

Hata raporu iletimi sırasında size ait hiçbir contact info iletilmiyor karşıya.

Kullanıcıya ait "iletilebilecek" tek adres bilgisi, IP adresi. Onu da topladıklarını sanmıyorum, zira çöpe gidecek bir bilgi bu.
O adresi kullanarak Microsoft'un kullanıcı ile bağlantıya geçmek istemesi de hayalci bir yaklaşım olur. :)
(Aslında Microsoft'a mektup yazıp, "Benim adresim şu, benimle bir ilgilenin bakayım" demedikçe, Microsoft'un makinenizden otomatik olarak öğrenebileceği tek şey, IP adresidir. Sisteme sızıp dosyalarınızı kurcalamaları için başka yöntemler gerekir).

Office ile ilgili hata raporu gönderildiğinde ise belgenin içinde ne olduğunun önemi var tabii ki. Adam öğrenmek istiyor, hangi aktif objelerin dökümanın içine sokulmaya çalışıldığını. Yani Office ile ilgili pek tecrübem yok ama, neyin programı crash'e sürüklediğini anlamak için, programla ne yapılmaya çalışıldığının karşı tarafca öğrenilmesi gerek. Ki istatistiğin bir anlamı olsun.
 
ilterocktive' Alıntı:
Arkadaşlar... :)

"Error reporting", sadece istatistik amaçlı tasarlanmış bir düzenek. Help & Support aygıtı değil. Bunu kullanıcı keyfi olarak kullanır ya da kullanmaz. (Niye orda "Send/Cancel" tuşu var? [Yoksa "Yes/No" muydu?])

Hata raporu iletimi sırasında size ait hiçbir contact info iletilmiyor karşıya.

Kullanıcıya ait "iletilebilecek" tek adres bilgisi, IP adresi. Onu da topladıklarını sanmıyorum, zira çöpe gidecek bir bilgi bu.
O adresi kullanarak Microsoft'un kullanıcı ile bağlantıya geçmek istemesi de hayalci bir yaklaşım olur. :)

Evet her ne kadar bana da "hayal" olarak gelse de, düşünceden ziyade microsoft'takilerin söylediği söze kulak asmak lazım. Nitekim telefon açıp konuştuğumda, bana aynen bu cümleyi söyledi oradaki bir bayan. Gerçi eğer windowsu kurarken gerçek telefon numaramı yazmazsam, nerden bilecek benim telefon numaramı, orası ayrı bir konu. Abla stajyerdi herhalde :)

Kullanıcıya ait bir bilgi derken, "Windows'un lisanslı olup olmaması" konusunu da, kullanıcıya ait bir bilgi olarak mı görüyoruz?

Çünkü lisanssız bir windowsun karşılaştığı hatayı istatistik verilerine dahil etmeleri çok saçma olur.
 
"Kullanıcıya ait adres bilgisi" demiştim. Contact info yani. Bağlantıya geçilecek kimseye ait telefon, faks, adres bilgisi.

Lisanssız bir Windows'un hata raporunu istatistiklere eklemek neden saçma olsun? Ne kadar çok istatistik, o kadar iyi (Lisanssız Windows da lisanslısı gibi çalışıyor. Lisanssız olmasının etik değerler haricinde tek dezavantajı, teknik destek alma şansının olmaması).

Lisans bilgisi de "Error reporting" sırasında Microsoft'a iletilmiyor. Bu sorgulama için derine inmek gerekir.

Lisans bilgisini sorgulayabilmek için bile, bilgisayara program kurmak gerekiyor. "Genuine Advantage Tool" konusu epey gürültü koparttı. Ama çoğunlukla nedeni "false positive" denen durumlardı (Araç (aslında bu bir plugin), lisanslı kullanıcılara bile lisanssız kullanıcı muamelesi yapılmasına neden oldu bır ara.

Lisans bilgisi sorgulaması, Genuine Advantage denilen sistem ile, sadece Windows Update işlemi sırasında yapılan bir işlem. Error Reporting'in bununla yakından-uzaktan alakası yok.
Zaten Genuine Advantage aracının yapabileceği tek şey, Windows Update'e engel olmaya çalışmak. Lisanssız kullanıcıya ulaşmak ya da hafiyelik etmek değil.
 
Anlaşıldı..
Galiba Microsofttaki abla beni anlayamadı; "hata raporu"ndan bahsettim, ama "teknik yardım" olarak anladı.

Eğer lisanssız Windows, lisanslısı gibi çalışabiliyorsa ve lisans bilgisi sorgulaması sadece "Genuine Advantage" sistemi ile anlaşılabiliyorsa, o zaman telefonda Microsoft'u arayıp teknik yardım istediğimizde(ki bilgisayarınızın karşısına geçin, şu pencereyi açın, şuraya girin, şuraya tıklayın gibi direktifler veriyorlar), hiçbir şekilde Windows'unuzun lisanslı olup olmadığını anlayamıyorlar, öyle mi?

(Ben lisanssız Windows'un, lisanslısı gibi çalışmadığını düşünüyor(d)um)
 
Telefonla destek almak istediğinizde lisans anahtarını (kod, seri numarası) isterler.
Bunu istemeden destek veriyorlarsa, amme (kamu) hizmeti veriyor olabilirler. "Hayır olsun" niyetine :)
Belki de Türkiye'deki Microsoft, telefonla destek isteyenlere alışık olmadığı için lisans bilgisi sormuyordur. :p
Normalde telefon ile destek istemeden önce, lisans anahtarını görünür bir yerde hazır tutmanız beklenir. Hazır değilse de "Önce onu bulun, sonra yardım edelim" derler.

Verdiğiniz anahtar bilgisini kendi Database'lerinde kontrol ederler, sonra sorunuzu (sorununuzu) yanıtlarlar.

Lisans, evinizin anahtarı gibi bir şey. Evinizin yerini bilen birisi anahtarınızı ele geçirirse, evinize istediği gibi girer-çıkar.
Ev de o kişiye: "Sen benim sahibim değilsin, onun için oturma odamı kullanmana izin vermiyorum", ya da "buzdolabını bozacağım bu yüzden" demez.
 
Yahu bu Türkiye'deki Microsoft, telefonlara stajyerleri koyuyor herhalde :D

Bana "hata raporu" hakkında konuşurken, "biz buradan lisanslarını kontrol ediyoruz" demişti çünkü.

Lisans anahtarını, evin anahtarı ile evi aynı kabul edersen, dediğin doğru. Ama lisanssız kullandığınız zaman, kullanımınızın ortasında hata veren programlar mevcut.
 
Microsoft Türkiye'nin telefonlarına kimin baktığı beni hiç enterese etmiyor. (Ayrıca kapıcı da olabilir. İllâ stajyer olması şart değil).

Hata oluşmasının, ya da hata raporu göndermenin Windows'un lisanssız olmasıyla alakası yok.

Microsoft'a telefon açıp, lisanslı kullanıcı olduğum halde lisanssız kullanıcıların hata raporları konusunda telefon operatörüyle sohbet etme fikri hiç aklıma gelmedi.
Yapacak işim kalmadığında, bunu da yapmalı...

Sahi, sen neden Hata Raporu konusunda konuştun Microsoft'taki temizlikçi kadınla?
 
ilterocktive' Alıntı:
Microsoft Türkiye'nin telefonlarına kimin baktığı beni hiç enterese etmiyor.

kim enterese ettiğnii söyledi ki? nitekim seninle ilgili veya düşüncelerinle ilgili hiçbirşey de beni ilgilendirmiyor. Böyle bir lafı söylemenin anlamı ne şimdi?

ilterocktive' Alıntı:
(Ayrıca kapıcı da olabilir. İllâ stajyer olması şart değil).

Harbi? Bak iyi oldu söylediğin.. Bundan sonra en iyisi mi, windowsu telefonda arayınca "kapıcı mısınız?" diye soralım.

ilterocktive' Alıntı:
Sahi, sen neden Hata Raporu konusunda konuştun Microsoft'taki temizlikçi kadınla?

Hiç canım ne olcak. Elektrikler gitti de, bilgisayarı yeniden başlattığımda "hata raporu gönder" iletisi çıktı da, ondan :D hehe
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst